کد مطلب:277218 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:129

بشارت ظهور حضرت مهدی در کتاب حزقیال نبی
در این كتاب در مورد ظهور حضرت حجّت بن الحسن العسكری (علیهما السلام) و سرنوشت رژیم اسرائیل و جهانی شدن آیین توحید، و اجرای احكام و حدود الهی در آن عصر درخشان، چنین آمده است:

«... و امّا تو ای پسر انسان! خداوند یَهْوَه چنین می فرماید: كه به هر جنس مرغان و به همه حیوانات صحرا بگو: جمع شوید و بیایید و نزد قربانی من كه آن را برای شما ذبح می نمایم فراهم آیید. قربانی عظیمی كه بر كوههای اسرائیل، تا گوشت بخورید و خون بنوشید.

و خداوند یَهْوَه می گوید: كه بر سفره من از اسبان و سواران و جبّاران و همه مردان جنگی سیر خواهید شد. و من جلال خود را در میان اُمّتها قرار خواهم داد و جمیع اُمّتها داوری مرا كه آن را اجرا خواهم داشت و دست مرا كه برایشان فرود خواهم آورد، مشاهده خواهند نمود. و خاندان اسرائیل از آن روز و بعد، خواهند دانست كه یَهْوَه خدای ایشان، من هستم. و اُمّتها خواهند دانست كه خاندان اسرائیل به سبب گناه خودشان جلای وطن گردیدند؛ زیرا كه به من خیانت ورزیدند». [1] .



[ صفحه 334]



باید توجّه داشت كه منظور از «پسر انسان» مانند كلمه «مسیح»، حضرت عیسی (علیه السلام) نیست؛ بلكه مراد از آن، حضرت مهدی (علیه السلام) است، زیرا در انجیل بیش از 80 بار كلمه «پسر انسان» آمده است كه تنها در 30 مورد آن حضرت مسیح (علیه السلام) اراده شده است. [2] .


[1] كتاب مقدّس، كتاب حزقيال نبي، ص 1265، باب 39، بند 17 ـ 23.

[2] قاموس كتاب مقدّس، ماده «پسر خواهر»، ص 219.